Je onweerstaanbare aanbod

Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
Gesloten (handmatig toevoegen gebruikers, WooCommerce)
Begin
Deze cursus is momenteel gesloten

Wat is een aanbod nu precies?

Een aanbod is een product of dienst die je levert in ruil voor iets – geld in ons geval.

Jij geeft iets en je krijgt iets.

Om nog even iets verder uit te wijden, als iemand iets van je koopt:

  • Wat krijgen ze? (wat zit er in de doos, het pakketje?)
  • Hoeveel betalen ze ervoor?
  • Hoe krijgen ze het?

Dat is je aanbod.

Het kan iets zijn wat ze ontvangen, zoals een digitaal product (een e-book, of een programma) of het kan de ervaring zijn om met jou samen te werken. Zoals een coachingsessie.

Het moet iets zijn wat mensen écht willen. Ik wil dat je daar dus goed aandacht aan besteedt voordat je je aanbod maakt.

Je wilt eigenlijk alles beschrijven wat je klant krijgt als ze jou een bepaald bedrag betalen, en hoe ze het krijgen.

Maak het zo gedetailleerd mogelijk, dat maakt het alleen maar krachtiger. Deze details wil je gebruiken in je e-mails, op je verkooppagina en al je promotiemateriaal dus graaf diep en maak de lijst zo lang mogelijk.

Stel dat je een coachingspakket wilt verkopen.

Als ik je vraag: “Hoe is je coaching en waarom wil iemand het kopen?” Heb je dan een overtuigend verhaal?

“Ik ben de details nog aan het uitwerken”, is dan geen goed excuus.

Heb je al met klanten gewerkt en dit pakket al eens verkocht? Weet je hoeveel uren ze krijgen? Krijgen ze e-mailondersteuning tussen de sessies door?

Als je dat niet zeker weet of niet alle details weet dan is het moeilijk om uit te leggen wat er in de doos zit.

Als iemand je direct vraagt: “Wat krijg ik precies?” Dan kun je ze niet snel en vol zelfvertrouwen een antwoord geven, toch?

Stel je voor dat je klant naar huis gaat en de doos openmaakt. Er zit een paklijst bij die je vraagt alles af te vinken wat er in de doos zit – net zoals je bij Bol.com of Wehkamp iets besteld. Je wilt zeker weten dat je klant begrijpt dat zij alles heeft gekregen waar ze zojuist voor betaald heeft.

Wat zijn deze dingen in jouw coachingspakket?

Een basisaanbod ziet er ongeveer zo uit:

  • €299,- voor 3 uur coaching met jou via Skype, of
  • € 47,- voor een E-book van 100 pagina’s die ze in een e-mail ontvangen.

Wat krijgen ze?

Voor welke prijs?

Hoe krijgen ze het?

Het zetten van een goede prijs is een gecompliceerd proces en moet goed overdacht worden. Als je prijs te hoog is, kan dat je product breken. Als je prijs te laag is, waarderen mensen niet wat je doet. We bespreken dit in les 10.

Voor nu wil ik dat je onthoudt dat het bepalen van de prijs bepaalt hoeveel er in de doos gaat. Voor een laaggeprijsd coachingaanbod hoef je de doos niet vol te proppen. Voor een hoger geprijsd aanbod moet dat wel.

Als je nog maar net begonnen bent met ondernemen is de grootste fout die je kunt maken dat je aanbiedingen onduidelijk zijn. Verwar mensen niet. Maak je aanbod makkelijk te begrijpen.

Stel dat je zegt dat je online programma helpt hun dromen te verwezenlijken. Wat bedoel je dan precies?  Als je zegt dat ze een uur coaching krijgen, wat krijgen ze dan precies?

Slecht uitgevoerde aanbiedingen zijn dodelijk voor je product of dienst. Goed ontworpen aanbiedingen maken de taak van je verkooppagina zo’n stuk makkelijker. Een aanbod wat goed in elkaar zit, verkoopt goed zelfs als je niet zo goed bent in het schrijven van teksten.

Maak je aanbod kristalhelder!

Laten we beginnen bij het begin!

Je wilt een onweerstaanbaar aanbod maken. Ik neem aan dat je een doel hebt met dit aanbod?
Laten we dat doel eens even helder maken.

Stel een financieel doel voor jezelf!

Hoeveel wil je in de komende 60 dagen verdienen met dit aanbod?

Dit bedrag hangt af van een heleboel dingen. Over het algemeen zijn de twee dingen die je doel beïnvloeden de volgende:

  1. Hoe lang ben je al ondernemer?
  2. Hoe groot is je mailinglijst.

(en hoe hard je wilt verkopen en eraan wilt werken ook natuurlijk)

Stel dat je nog maar pas ondernemer bent.

Je hebt een website en je hebt een kleine mailinglijst (max 200 mensen ofzo – en je kunt prima verkopen met maar 10 mensen op je lijst! – no worries) en je hebt geen aanbod verder. Als je geen grote lijst hebt dan kan je bedenken tot welke mensen je nog meer toegang hebt. Zoals mensen met wie je contact gehad hebt omdat ze ex-collega’s zijn, mensen in je community, lezers van je blog die hebben gereageerd, socialmediavolgers – iedereen met wie je contact kunt opnemen over je aankomende aanbod. Geef het opbouwen van je mailinglijst een hoge prioriteit terwijl je aan je aanbod werkt. En dan denk je misschien ‘F%^$^%ck! Nu moet ik ook nog een mailinglijst gaan opbouwen….’ De makkelijkste manier om online te verkopen is via je mailinglijst…echt!

Hoeveel denk je dat je kunt verdienen in de aankomende 2 maanden?

Denk aan bedragen als €1000,-  €2000,- en misschien zelfs €5000,- maar niet €10.000,-

Stel doelen die je ook echt kunt halen.

Als je al langer ondernemer bent en je hebt een grotere mailinglijst, dan kun je grotere doelen stellen.

Vind je het moeilijk een financieel doel te stellen?

Krab jezelf dan eens op je hoofd. Je bent toch ondernemer? Dan stel je toch financiële doelen?
Je moet toch weten hoeveel geld je moet verdienen om je hoofd boven water te houden of aan je verplichtingen te voldoen?

Bekijk het even anders. Je kunt namelijk ook zeggen: ik wil 75 keer mijn product verkopen en dat product heeft een prijs. Aantal producten x de prijs en tadááá daar is je financiële doel.

Of, je wilt 54 klanten helpen met dit product of deze dienst. Je product heeft een bepaalde prijs. Aantal klanten x prijs en…ja, weer een financieel doel!

De laatste twee voorbeelden zijn moeilijk als je je product of dienst nog niet helemaal helder hebt.  Daar gaat dit programma je mee helpen.

Dan nog is het fijn om een bedrag in gedachten te hebben.

Nog steeds moeilijk? 

Sluit je ogen, richt je gedachten op je bedrijf of op je product of dienst als je die al weet en kijk wat er in je hoofd opkomt.

Nog steeds niets? – pak deze actie dan later op in het programma als je er wat meer gevoel voor hebt gekregen.

Doel gesteld! Yes!

Pak een pen en papier, of beter nog een Post it, en schrijf daar je doel op.
Plak het in het zicht.
Op je monitor of op de koelkast of op de wc-rolhouder op het toilet. Zodat je het lekker vaak ziet.

Nu vraag je jezelf: “Welk aanbod kan ik mijn lijst doen waarmee ik snel dit bedrag kan verdienen?”

Hoe je dat doet is door de stappen in dit programma te volgen.

Laten we eens kijken naar het hele proces om een aanbod te maken waar je moeilijk nee tegen kunt zeggen.

Het proces

Ga alle lessen stuk voor stuk af. Ze staan in logische volgorde. Les klaar? Op naar de volgende.
In de meeste lessen staan werkbladen die je kunt versturen. Dit is voor jezelf. Na het invullen en op de knop drukken wordt er een kopie naar je e-mailadres gestuurd. Deze werkbladen zijn dus niet voor mij en ik zie ze dus ook niet.

Laten we beginnen!

Je onweerstaanbare aanbod - No Crap Online Business Academie

Een aanbod is een product of dienst die je levert in ruil voor iets - geld in ons geval.

Event Type: Event

Event Attendance Mode: https://schema.org/OfflineEventAttendanceMode

Event Status: EventScheduled

Scroll naar top